16.4.08

Passejar

Flâner [intransitif]
1. Se promener sans but, sans hâte et sans objet déterminé
2. Passer son temps à des bagatelles.
Dictionnaire de l'Académie française

Són blogs com aquest. Bé, en moltes coses són millors que aquest, i en la majoria són, com a mínim, diferents. Almenys parteixen de la mateixa idea: van néixer per comentar els temes que es tracten a l’assignatura de Periodisme especialitzat en cultura i s’han desenvolupat fins a esdevenir abocadors de comentaris i reflexions sobre el que veuen i pensen alguns estudiants de periodisme.
En els blogs que trobareu a continuació hi ha de tot sobre cinema, teatre, literatura, música, fotografia, art i mitjans de comunicació. Però sobretot, són una mirada molt personal de la realitat. Veuen el que volen veure. Potser no són els millors, però m’agraden, i de tant en tant, m’hi acosto i em deixen posar les ulleres amb que es miren el món.

1. L’Edu s’ho qüestiona tot, i de tant seriosament que s’ho pren, tot acaba sonant de broma. I això em fa gràcia. A ningú més se li acudiria dissertar sobre el Club Patí Voltregà; ni plantejar el dilema entre les germanes Bruni; ni, com ell mateix diu, voler res més que saludar la bellesa de la utopia ancestral.
Si de cas em feu cas i us passegeu pels Eufemismes amb k, no us espanteu. La pel·lícula de Kaurismäki que esmenta a la capçalera és la única cosa avorrida que hi ha per allà.

2. Mirant el blog de la Maria Àngela ric molt. Els seus Comentaris d’activitats culturals són un altre punt de vista de les meves activitats culturals. El seu blog sembla un mirall d’aquest, o aquest del d’ella, tampoc ho tinc tant clar. Ens hem recomanat sèries de televisió; hem comentat els temes de classe abans d’asseure’ns a escriure; ens hem arrossegat mútuament a veure exposicions de fotoperiodisme, obres de teatre i si puc, l’obligaré a acompanyar-me al cinema a veure Rebobine, por favor abans que ella em faci pujar fins a Monstserrat.

3. A vegades no sé si conec la Gemma. A vegades crec que sí, i a vegades crec que no. Però sempre he tingut la sensació que li agrada mirar. Crec que Ars longa, vita brevis també em transmet aquesta sensació. Però no en plan voyeur (és voyereuse? no ho sé pas), sinó en plan flâneuse. Passeja i mira i aprèn i explica. I passeja i mira i aprèn i explica coses que a mi m’agrada m’expliqui. I amb això, en tinc prou.

4. Mayu, la farmacèutica, dispensa de tot: teatre, música, cinema, però la seva especialitat són les exposicions. Perquè en realitat, la Mayu fa fotos. Fa fotos del que veu, les embolcalla amb textos sorprenents i les ven sense recepta (ni factura) a Tractament cultural.

5. La veritat és que ja no sé quin blog destriar entre els que em queden. Preferixo fer de tastaolletes i passejar. Per a les curiositats més frikis, la Cultura para todos de l'Eli o el S.A.C. d'en Miquel. Per a les coses metafísiques, Ens veiem d'en Víctor o Le feu follet d'en Tomàs. Per a les qüestions més artístiques i afrancesades, com a mi m'agraden, Synesthésique.

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Uuuuuught!l'albot amb un bloc!!!

això promet...^^

unkissetamore****

Maria Àngela ha dit...

Saps què passa? Que anant amb Alba B. és normal que sempre acabem fent caps de setmanes culturals d'aquests barats i gratis :p. I llavors comentam lo mateix. Però tampoc tant. De fet, encara no has escrit res de Tomeu/Tòfol Colom.
rES, Que `gràcies per donar-me una alegria i posar-me entre els teus 5.

PD:anirem a Montserrat.
PD2: I potser mirarem Rebobíname aqueixa.

Parole saggie ha dit...

Maria Àngela, no es Tomeu, es Chhhumeuuuu!Jajaja. Hay que emprender una emboscada fotologuera y amañar un aparejamiento entre estos dos tortolitos, ya que V.P.V no se atreve a dar el primer paso...

Gracias Alba por nombrarme, todo un orgullo "carmil". Estáis empeñados en relacionarme con todo lo freak eh... Viniendo de ti, sí me lo tomaré como un halago :)

PD 1: Silvia se va a Montserrat y nos abandona por la seducción de aires castelloniles. Cada vez somos menos en el camino...
PD 2: Mats, a tu casa cuando quieras, pero a ver REC! Y por favor, que haya papel higiénico.
PD 3: Carmi estás sembrada.
PD 4: Sigo siendo la antifan.

Clara ha dit...

Hola Alba,

t'he d'anunciar dues coses:

1. A mi també em va agradar Contraban i a classe ho vaig haver de dir amb la boca petita perquè no se'm mengessin.

2. Fonts properes a Louis Garrel em van confirmar que està amb la Bruni-T... Esperem que ella no sigui com la germaneta.

Bon cap de setmana!

alba ha dit...

no, no, clara, no ens hem entès! jo sóc 100% anticontraban! però els fragments del Quadern Gris que ens passava la Pepa a literatura no em van desagradar pas... suposo que Pla m'agrada més en petites dosis

pd. quina llàstima això de Louis Garrel... les Bruni ho acaparen tot!